Poštovane kolege,
Institut bi trebalo da podstakne inovativni duh adekvatnu primenu savremene nastavne tehnologije i primenu teorijskih znanja u rešavanju praktičnih problema u nastavi i usavršavanju nastavnika i vaspitača, Posebna pažnja se posvežuje stalnom razvoju informatičkih kompetencija u skaldu sa Evropskim standardima.
1.UNAPREÐIVANjE NASTAVNO-NAUČNOG RADA
1. Najvažniji zadatak je stvaranje posticajne klime za inovativni rad sa studentima, odnosno da se nastava obogaćuje nizom inovativnih modela nastavnog rada uz korišćenje savremene tehnologije, da se postepeno smanjuje učešće predavačke nastave (slušanje predavanja) i da se umesto nje sve više razvija samostalni problemsko-istraživački rad studenata, rad u manjim grupama i dr.
2. Fakulteti i instituti moraju biti predvodnik ne samo u širenju nastavnih inovacija već i inovacija u opremanju nastavnih objekata u kojima će se nastava moći organizovatai na sistemskim osnovama,, prilagođenoj novoj informatičkoj paradigmi organizacije nastave. Neophodno je opremiti (za početak) jednu tzv. PAMETNU UČIONICU za realizaciju vežbi iz metodike - metodički praktikum (interaktivne multimedijalne učionice).
3. Potrebno je povezati jednu vežbaonicu putem linka sa metodičkim praktikumom Fakulteta, kako bi se metodičari povremeno mogli uključivati na časove nastave u vežbaonici, analizirati i snimati časove u cilju bolje metodičke prirpeme studenata (pre odlska na časove).
3. Pokretanje Web-portala za potrebe škola (izrada i odlaganje didaktičkih materijala u elektronskom vidu, emitovanje nastavnih inovacija u obrazovni sistem i sl.). Nastavnci u školama bi, za nekoliko minuta, mogli preuzimati materijale za pojedine vrste nastave i odmah ih koristiti za rad sa učencima na času. Projekat bi bio stalno otvoren, nadograđivao se, Potzrebno je dosta vremena da se formira i obplikuje, da se nastavnici u školama osposobe za korišćenje (što bi opet bio zadatak našeg Institutaa).
4. Modelovanje obrazovnih softvera za đake i roditelje koji bi bili odobreni od strane Ministarstva prosvete i preporučeni kao dodatni didaktički resursi. Izrada ovih softvera bi podrazumevala aktivno učešće svih kompetentnih nastavnika i saradnika za sve oblasti.
5. Informatičko osposobljavanje nastavnika, stručnih saradnika i direktora škola, kao i drugih zainteresovanih lica u skladu sa ECDL programom.